Dezvoltare abilități

11-14 ani

Sesiune unică

Durată sesiune: 180 minute

Locație: București

Număr participanți: 15

Trainer:

Dată atelier: Disponibil în curând

În analiza pe care tinerii o vor face, este posibil să constate că există domenii care nu primesc atât de multă atenție pe cât ei și-ar dori și, în plus, probabil că sunt domenii în care aceștia depun mai mult efort decât și-ar dori în mod ideal. Aceste domenii le consumă energie și entuziasm, pe care mai bine și le-ar direcționa în altă parte. Odată ce și-au identificat domeniile care au nevoie de atenție, este timpul să-și planifice acțiunile necesare pentru a-și restabili echilibrul la care aspiră.

Descoperirea de sine este esențială. Potențialul neexplorat, faptul de a învăța să-și actualizeze percepția asupra punctelor forte și să capitalizeze pe acestea, dorința de a-și pune la bătaie cunoștințele și a învăța prin încercare și eroare, aprofundarea situațiilor cotidiene în care se află la un moment dat pentru a conștientiza procesul decizional și modul în care face alegerile, precum exersarea constantă a comportamentelor sănătoase în medii sigure pentru a aplica apoi în realitatea personală, sunt fundamentale în educația personală contemporană.

Scopul modulului:

Să expunem tinerii la situații de învățare, centrate pe auto-descoperire și analiză despre sine, pentru a conștientiza propria poziționare mentală față de realizările personale, precum și pentru a-și descoperi abilitățile, aptitudinile, pasiunile, obiceiurile și interesele.

Obiectivele atelierului:

– Să oferim tinerilor posibilitatea de a-și identifica punctele forte personale și pe cele de îmbunătățit.

– Tinerii să-și crească conștiința de sine în viața cotidiană.

– Tinerii să învețe să-și consolideze propriul sistem de valori și să integreze valorile în viața lor.

– Tinerii să descopere ceea ce-i motivează să reușească la școală și în viață.

– Să oferim tinerilor o notă de pragmatism cu privire la obstacolele ce pot să apară și cum acestea pot fi depășite chiar de ei.

– Să punem bazele procesului decizional cu privire la continuarea educației academice sau alegerea formării profesionale pentru integrarea în piața muncii.

Când oamenii simt că viața lor este prea aglomerată și au senzația că toată energia le este concentrată doar pe școală/serviciu și învățat/progresat, ajung să fie confuzi și să piardă din vedere atenția și asupra celorlalte domenii importante ale vieții. Lipsa echilibrului poate duce la frustrare și stres intens. Printr-o reprezentare vizuală a principalelor domenii ale vieții tinerilor, instrumentul numit Roata Vieții îi poate ajuta să identifice care le sunt ariile înfloritoare ale vieții lor și care sunt cele care necesită mai mult efort pentru a le recalibra.

În analiza pe care tinerii o vor face, este posibil să constate că există domenii care nu primesc atât de multă atenție pe cât ei și-ar dori și, în plus, probabil că sunt domenii în care aceștia depun mai mult efort decât și-ar dori în mod ideal. Aceste domenii le consumă energie și entuziasm, pe care mai bine și le-ar direcționa în altă parte. Odată ce și-au identificat domeniile care au nevoie de atenție, este timpul să-și planifice acțiunile necesare pentru a-și restabili echilibrul la care aspiră.

Pentru ca experiența să fie completă, tinerii vor folosi conceptul japonez IKIGAI, pentru a-și inventaria caracteristicile personalității, aspectele profund personale, cunoștințele, aptitudinile, arhetipurile și valorile proprii. În acest atelier, tinerii vor învăța să-și identifice IKIGAI-ul exterior, de mijloc, interior, precum și să-și definească zona proprie de geniu, înțelegând cum își pot extrage esența unică a ceea ce este ca individ sau cine vrea să fie. Astfel, ei află care este acel ceva pentru care ˝merită să trăiești“, care dă mult sens vieții lor.

Odată trecuți prin cele 2 experiențe, tinerii își consolidează înțelegerea asupra propriei persoane: știe cine este, ce îi place, ce îl/o definește ca individ și care îi sunt oportunitățile de a-și capacita potențialul. La final, ei chiar sunt capabili să-și noteze cu exactitate care le sunt: punctele tari care îi definesc, la ce consideră că mai au de lucrat având în vedere punctele slabe care îi fac să nu se simtă mereu tocmai în largul lor, ce amenințări ar putea apărea din mediul școlar și social ținând cont de contextul în care se află în prezent sau în care s-ar putea situa în viitor, precum și care ar putea fi oportunitățile prezente și viitoare pe care le oferă tinerilor familia, școala, comunitatea, societatea, pe care ar putea învăța să le detecteze, la timp, chiar dacă acestea nu sunt (foarte) vizibile.

Mențiuni:
Disponibil în curând

Trainer:

Ai întrebări? Scrie-ne la support@growedu.ro sau contactează-ne la 0769.129.054