Dezvoltare abilități

11-14 ani

Sesiune unică

Durată sesiune: 90 minute

Locație: București

Număr participanți: 15

Trainer:

Dată atelier: Disponibil în curând

Aptitudinile permit realizarea unor diferențieri între indivizi. Dacă toți oamenii normal dezvoltați posedă o anumită caracteristică, atunci aceasta nu constituie o aptitudine. Oamenii se deosebesc între ei după capacităţile personale. Play4TechnicalSkills include un set de 52 aptitudini umane care variază de la cele cognitive la cele fizice, identificate de Fleishman & Reilly, (1992). În această simulare, tinerii află că, în afară de aptitudini, îndeplinirea cu succes a unei activităţi e condiţionată de cunoştinţe şi deprinderi, interese şi atitudini.

Descoperirea de sine este esențială. Potențialul neexplorat, faptul de a învăța să-și actualizeze percepția asupra punctelor forte și să capitalizeze pe acestea, dorința de a-și pune la bătaie cunoștințele și a învăța prin încercare și eroare, aprofundarea situațiilor cotidiene în care se află la un moment dat pentru a conștientiza procesul decizional și modul în care face alegerile, precum exersarea constantă a comportamentelor sănătoase în medii sigure pentru a aplica apoi în realitatea personală, sunt fundamentale în educația personală contemporană.

Scopul modulului:

Să expunem tinerii la situații de învățare, centrate pe auto-descoperire și analiză despre sine, pentru a conștientiza propria poziționare mentală față de realizările personale, precum și pentru a-și descoperi abilitățile, aptitudinile, pasiunile, obiceiurile și interesele.

Obiectivele atelierului:

– Să oferim tinerilor posibilitatea de a-și identifica punctele forte personale și pe cele de îmbunătățit.

– Tinerii să-și crească conștiința de sine în viața cotidiană.

– Tinerii să învețe să-și consolideze propriul sistem de valori și să integreze valorile în viața lor.

– Tinerii să descopere ceea ce-i motivează să reușească la școală și în viață.

– Să oferim tinerilor o notă de pragmatism cu privire la obstacolele ce pot să apară și cum acestea pot fi depășite chiar de ei.

– Să punem bazele procesului decizional cu privire la continuarea educației academice sau alegerea formării profesionale pentru integrarea în piața muncii.

Aptitudinile permit realizarea unor diferențieri între indivizi. Dacă toți oamenii normal dezvoltați posedă o anumită caracteristică, atunci aceasta nu constituie o aptitudine. Oamenii se deosebesc între ei după capacităţile personale. Aceleaşi activităţi practice, intelectuale sau creative sunt executate de diverşi indivizi la niveluri calitative diferite, cu o eficienţă mai mare sau mai mică, respectiv foarte ridicată sau foarte redusă. Aptitudinile constituie latura instrumentală şi executivă a posibilităților de acțiune ale individului. Așadar, una dintre problemele fundamentale în definirea aptitudinilor este relația acestora cu capacitatea individuală. Aceasta exprimă posibilitatea ca individul să poată efectua cu succes o anumită activitate „aici” și „acum” și este indisolubil legată de momentul prezent și profund influențată de experiența personală în domeniul respectiv.

Play4TechnicalSkills include un set de 52 aptitudini umane care variază de la cele cognitive la cele fizice, identificate de Fleishman & Reilly, (1992). În această simulare, tinerii află că, în afară de aptitudini, îndeplinirea cu succes a unei activităţi e condiţionată de cunoştinţe şi deprinderi, interese şi atitudini. Cunoştinţele şi deprinderile în lipsa aptitudinilor asigură îndeplinirea activităţilor profesionale numai la un nivel mediu. Dacă, pe lângă cunoştinţe şi deprinderi, mai există şi aptitudini, atunci poți obţine rezultate superioare în activitatea respectivă. Astfel, ei sunt puși în situația de a conștientiza propriile aptitudini de bază și importanța faptului de a identifica cu ușurință care dintre aceste abilități se potrivesc intereselor vocaționale proprii.

Mențiuni:
Disponibil în curând

Trainer:

Ai întrebări? Scrie-ne la support@growedu.ro sau contactează-ne la 0769.129.054