Orientare în carieră

ani

Sesiune unică

Durată sesiune minute

Locație:

Număr participanți: 5

Trainer:

Data incepere: 02/07/2023

Conștientizarea metacognitivă include cunoașterea despre sine (cum facem sau nu facem de obicei într-o anumită situație) și cunoștințe despre strategiile pe care le folosim pentru a face față sarcinilor pe care le avem de îndeplinit (modul în care performăm). În acest atelier, pentru a accelera dezvoltarea în mod natural prin conștientizarea despre sine, tinerii, sunt canalizați pe un continuum de conștientizare metacognitivă, din 4 perspective.

Cu cât o persoană este mai intim conștientă de punctele sale forte, de trăsăturile personale, de atitudinea și comportamentele pe care le manifestă, precum și de modul în care răspunde la provocările vieții, cu atât mai adecvat poate pune bazele construirii unei mentalități centrate pe dezvoltare personală. Acest tip de deschidere îi oferă individului noi căi de explorare pentru a continua descoperirea de sine.

Descoperirea de sine, în special la o vârstă fragedă, este partea esențială a dezvoltării unei etici personale puternice, definită prin reziliență și perseverență. Obținerea acestui rezultat necesită timp pentru introspecție. A afla ce ne trezește interesul, la ce suntem buni în mod inerent, ce ne place să facem și ce condiții externe sunt cele mai favorabile pentru a performa eficient poate însemna să învățăm ce nu ne place, ceea ce este foarte provocator și frustrant. Acest mod de învățare ne poate ajuta să decidem pe ˝propriile picioare˝ când să apelăm la ajutorul celorlalți, cum să analizăm mai eficient resursele pe care le avem sau de care avem nevoie și să stabilim un plan cu sarcini care sunt cu adevărat dificile.

Acest proces – solicitarea suportului celorlalți, cercetarea proactivă, planificarea succesului – necesită o mentalitate matură și este o condiție prealabilă pentru a dezvolta un caracter puternic, cu locus de control interm. Procesul de autodescoperire este unic pentru fiecare persoană, depinzând de punctul de plecare, de gradul de vulnerabilitate, de nivelul de curaj și curiozitate, precum și de multe altele. Cu toate acestea, călătoria de descoperire de sine a fiecăruia are același țel final de identificare a scopului, de realizare a obiectivelor care contează și de actualizare a potențialului interior al fiecăruia.

Scopul modulului: Să oferim tinerilor 11+ ani posibilitatea de a-și contura profilul educațional conectând informațiile despre sine, pe care le-au descoperit în atelierele de dezvoltare la care au participat.

Obiectivul modulului: Să ghidăm tinerii în procesul de conturare a profilului educațional propriu. Să provocăm tinerii să-și identifice dorințele și aspirațiile de afirmare, să-și aprofundeze ideile cu privire la statutul social viitor pe care și-l doresc, să definească ce rol ar vrea să joace educația și cariera în viața lor și să găsească căile potrivite pentru auto-împlinire. Împreună cu tinerii să identificăm traseul de dezvoltare vocaţională al acestora, ţinând cont de rezultatele auto-reflecției, dar şi de caracteristicile psihofizice şi contextul socio-cultural al familiilor lor. Să acompaniem tinerii în procesul de stabilire a obiectivelor personale școlare, academice și de carieră pe termen scurt, mediu şi lung. Să ghidăm tinerii în crearea planurilor de inițiative cu scopul ca aceștia să poată obține rezultate viitoare. Să motivăm tinerii să facă alegeri asumate cu privire la traseul educaţional sau de carieră adecvat propriului profil.

Metacogniția ajută tinerii să profite la maximum de resursele lor mentale. Cercetarea modurilor în care copiii reprezintă, folosind desenul și metafora, funcționarea minții lor arată că abilitatea se dezvoltă prin procesul de maturizare, dar că acest proces poate fi accelerat prin experiența mediată a reflecției de sine (Fisher 1990, 1995).

Conștientizarea metacognitivă include cunoașterea despre sine (cum facem sau nu facem de obicei într-o anumită situație) și cunoștințe despre strategiile pe care le folosim pentru a face față sarcinilor pe care le avem de îndeplinit (modul în care performăm).

În acest atelier, pentru a accelera dezvoltarea în mod natural prin conștientizarea despre sine, tinerii, sunt canalizați pe un continuum de conștientizare metacognitivă, din 4 perspective: Conștientizarea tacită: tânărul ia decizii fără să se gândească la acestea. Conștientizarea conștientă: tânărul conștientizează strategia sau procesul personal de luare a deciziilor. Conștientizarea strategică: tânărul își organizează gândirea selectând strategii pentru luarea deciziilor. Conștientizarea reflectivă: tânărul reflectează asupra propriei gândiri, înainte, în timpul și după proces, reflectând asupra progresului și a modului de îmbunătățire al acestuia.

Materiale necesare:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Mențiuni:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Trainer

 

Ai întrebări? Scrie-ne la

support@growedu.ro

sau contactează-ne la

0769.129.054